Stap 1 (Online) ticketverkoop

Via de kassa of online wordt een ticket verkocht

  • Er kan sprake zijn van verschillende soorten tickets. Met verschillende tarieven
  • Naast tickets kunnen ook abonnementen worden verkocht. Abonnementen kunnen net als tickets met verschillende tarieven worden verkocht.
 
 
 

Stap 2 Toegangscontrole

• Toegangscontrole op basis van gezichtsherkenning
• Bemande of onbemande toegangscontrole
• Kunnen bezoekers die al een toegangsbewijs (ticket/abonnement/museumkaart) hebben rechtstreeks naar de toegangscontrole?
• Controle op validiteit van het ticket (Datum – Tijdstip)

 
 
 

Stap 3 Museumbezoek

Tijdens het museumbezoek kunnen er pushberichten naar de bezoeker worden gestuurd. Dit kunnen pushberichten zijn die de bezoeker faciliteren tijdens het museumbezoek. Dit kunnen ook berichten zijn die betrekking hebben op de shop of het restaurant.

 
 
 

Stap 4 Café en restaurant

De horeca in het restaurant wordt volledig ondersteunt. Afhankelijk van het type abonnement of toegangsbewijs kan er zonder betalen of met korting worden ‘afgerekend’.  Bijvoorbeeld: bezoeker met een vriendenabonnement krijgt altijd een kopje koffie gratis, of bezoeker heeft een arrangement gekocht.

 
 
 

Stap 5 Winkel

In de shop kunnen diverse museum gerelateerde producten en boeken worden gekocht. De producten in de shop kunnen eventueel via een webshop worden verkocht. Afhankelijk van het abonnement dat een bezoeker heeft kan er spraken zijn van korting op bepaalde boeken en producten.

 
 
 

Stap 6 Exit

• De uitgang van het museum

Is het mogelijk om op basis van het ticket of de digitale wallet te registreren hoe lang een bezoeker binnen is geweest?